Home  ›  Achteraf betalen met Klarna

Achteraf betalen met Klarna

Achteraf betalen met Klarna

Heb je het nieuwe achteraf betalen van Klarna al ontdekt? Daarmee kun je jouw rekening met één klik betalen, retouren regelen en je rekening pauzeren. Handig toch? Lees snel verder voor meer informatie.

Wat is Klarna?

Bestellen, proberen en dán pas betalen

Met Klarna kun je jouw bestelling thuis op je gemak zien en proberen. Blij met je bestelling? Super! Dan betaal je met één klik op de knop. Gaat er toch nog iets terug? Geen probleem. Je betaal alleen voor wat je houdt.

Zo werkt het

Stap 1: Bestellen

Bij de kassa kies je als betaaloptie voor Klarna achteraf betalen. Je vult jouw gegevens in en voltooit de bestelling. Bij de eerste bestelling maak je een Klarna account aan. Vul jouw naam, factuuradres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres in. Daarna hoef je bij andere bestellingen alleen jouw e-mailadres, telefoonnummer en geboortedatum in te vullen.

Stap 2: Proberen

Nadat je bestelling is bezorgd, kun je het op je gemak bekijken, proberen en ervaren. Je ontvangt per e-mail een betaaloverzicht in jouw Klarna account via je online klantportaal van Klarna of de Klarna app. Voor het meeste gemak download je de Klarna App.

Stap 3: Betalen

Blij met je bestelling? Dan kun je gemakkelijk betalen met één klik op de knop. Hier krijg je 14 dagen de tijd voor. Gaat er toch nog iets terug? Laat het aan Klarna weten via de Klarna App. Dan pauzeren ze de betaling voor 10 dagen. Lees hier hoe je jouw bestelling moet retourneren. En wat je moet doen als je een deel van de bestelling terug wil sturen.

Hopla, je bent klaar! Simpel he 😉

Meest gestelde vragen

Hoe betaal ik m’n aankoop?

De beste en makkelijkste manier om je aankoop te betalen is door in te loggen in de Klarna App en te betalen met één klik (‘Betaal nu’) of met iDEAL.

Wil je betalen via een bankoverschrijving, dan is dat ook mogelijk. De betalingsgegevens vind je in de app en in de e-mail, die je hebt ontvangen met het betaaloverzicht.

Als je de betalingsbeschrijving van de rekening vermeldt in het mededelingenveld kun je er zeker van zijn dat de betaling gekoppeld wordt aan de juiste rekening. Betaal elke rekening apart met de bijbehorende betalingsbeschrijving zodat je betaling aan de juiste rekening gekoppeld word:

Naam begunstigde: Klarna Bank AB (publ)
IBAN: NL76 INGB 0006 0224 49
BIC/SWIFT: INGBNL2A

Is het mogelijk om de uiterste betaaldatum te verschuiven?

Ja dat mogelijk! Tijdens de eerste betaalperiode van 14 dagen kun je de datum van betaling 10 dagen uitstellen door in te loggen in de Klarna App.

Ik wil de hele of een deel van bestelling terugsturen. Wat moet ik doen?

Als je iets retour stuurt, kun je dit aan Klarna doorgeven via de app. Ze pauzeren dan je betaaloverzicht, zodat je rustig kunt wachten tot je retour is verwerkt. Als je de app opent, gaat het als volgt:

  • Klik op de aankoop die je gaat retourneren
  • Klik op ‘Retourzending melden’
  • Bevestig door te klikken op ‘Ik heb producten teruggestuurd’
  • Je betaaloverzicht is nu 10 dagen gepauzeerd
  • Je krijgt bericht zodra je retour is verwerkt
  • Betaal het behouden deel van je bestelling (bij een deel van de retour)

Hoelang duurt het voordat je mijn betaling ontvangt?

Meestal duurt het drie werkdagen voordat je betaling wordt verwerkt. Log in de Klarna App om de betaalstatus van je aankoop te bekijken.

Hoe en wanneer ontvang ik de factuur?

De rekening wordt verzonden, zodra ik de bestelling heeft verstuurd. Je ontvangt de rekening via e-mail. In de App kun je de rekening ook altijd bekijken.

Ik ben benieuwd: ga je met Klarna achteraf betalen in mijn webshop? Happy shopping! 🙂

Over de schrijver

Sugheely Strijdhaftig

Ik ben gek op sieraden, eten, lezen en filmpjes maar mijn blog gaat voornamelijk over sieraden tips en webshop nieuwtjes. Ik geloof dat je met kleurrijke sieraden elke vrouw laat stralen. Glimlachen is echt goed voor je ziel.